Stopstuwen en sluisdeuren
Hubert Stoplogs en sluisdeuren: Essentieel gereedschap voor kanaalonderhoud
Een Hubert stoplog of sluisdeur is ontworpen om een kanaal af te sluiten en te ontwateren, waardoor onderhoudstaken efficiënt en beheersbaar worden. Deze onderdelen spelen een cruciale rol in de 'zeeftrein' van de waterinname, waar ze ervoor zorgen dat het kanaal veilig kan worden afgesloten en ontwaterd voor inspectie of reparatie.
Stoplogs Stoplogs bestaan uit meerdere secties die naar behoefte in het kanaal worden neergelaten. Door het toevoegen of verwijderen van deze secties kan het gewenste waterniveau worden bereikt met behulp van een hijsbalk en een kraan. Als ze niet in gebruik zijn, worden de stoplogs in aparte secties buiten het kanaal opgeslagen.
Sluisdeuren In tegenstelling tot stuwdammen functioneren sluisdeuren als een enkele eenheid die omhoog of omlaag kan worden gebracht om de waterstroom te regelen. Deze mechanismen kunnen gemotoriseerd of volledig geautomatiseerd zijn. Inactieve sluisdeuren blijven in hun bovenste positie.ns buiten het kanaal wanneer ze niet in gebruik zijn, terwijl een sluisdeur in de bovenste positie staat wanneer ze niet in gebruik is.

Waterinlaatsystemen
Experts in waterinlaatsystemen voor koeling, drinkwater en proceswater
Hubert is gespecialiseerd in het ontwerpen en leveren van hoogwaardige waterinnamesystemen die zorgen voor de efficiënte winning van mechanisch gereinigd water uit zeeën, rivieren en meren. Dit gefilterde water is essentieel voor toepassingen zoals koeling, drinkwater en industriële processen.
Wij leveren op maat gemaakte, geautomatiseerde zeefmachines en complete zeefsystemen. Onze oplossingen omvatten volledig geïntegreerde 'zeeftreinen', compleet met extra apparatuur zoals controlesystemen, kathodische bescherming en andere essentiële componenten om aan uw specifieke eisen te voldoen.
Hubert is actief betrokken bij zowel nieuwbouwprojecten (EPC) als de renovatie en optimalisatie van bestaande waterinnamesystemen en levert innovatieve oplossingen voor moderne uitdagingen.

Stoplogs & sluisdeuren
Op maat gemaakte Hubert Stoplogs & sluisdeuren voor efficiënt kanaalbeheer
Hubert stoplogs en sluisdeuren zijn ontworpen om grote inlaatkanalen en pompkamers snel en veilig af te sluiten. Elk systeem is zorgvuldig ontworpen om te voldoen aan specifieke project- en klantvereisten, zodat een perfecte pasvorm en betrouwbare prestaties gegarandeerd zijn.
Stoplogs en sluisdeuren zijn belangrijke onderdelen van waterinlaatsystemen, die meestal stroomopwaarts van grove barzeven, trommelzeven of traveling bandzeven worden geïnstalleerd. Hun strategische plaatsing zorgt voor een optimale stromingscontrole en ondersteunt de algehele efficiëntie van het zeefproces.
U kunt rekenen op onze op maat gemaakte oplossingen voor elke behoefte op het gebied van waterbeheer.



Sluiting waterinlaat
Het gebruik van stoplogs of sluisdeuren maakt periodieke inspectie en onderhoud van zeefsystemen en pompen mogelijk. Door het geïsoleerde deel van het kanaal te ontwateren, creëren deze componenten een veilige en droge omgeving voor effectieve onderhoudswerkzaamheden.
Ontwerp en bouw
Stoplog
Hubert stoplogs zijn zorgvuldig ontworpen om te voldoen aan de specifieke waterdrukvereisten van individuele situaties. Voor diepwatertoepassingen worden aanslagblokken in twee of meer secties gemaakt voor optimale functionaliteit. Afdichtingen worden gemonteerd op de vlakke kant van de stempels om een goede passing te garanderen, terwijl geleiders in de zijwanden van de betonnen goot zorgen voor een nauwkeurige uitlijning en afdichting tijdens de installatie. Een hijsbalk en kraan worden gebruikt om afzonderlijke boomstamsegmenten gemakkelijk te plaatsen of te verwijderen. Naast de blokken zelf biedt Hubert opslagframes om ongebruikte segmenten veilig op te bergen. Voor extra duurzaamheid en bescherming kan ook kathodische bescherming in het ontwerp worden geïntegreerd.
Sluisdeur
Hubert sluisdeuren worden meestal stroomafwaarts van een toevoerleiding geïnstalleerd en vereisen een iets andere benadering van geleiding en afdichting dan stoplogs. De sluisconstructie is ingebed in de zijwanden van het betonnen kanaal, waardoor een nauwkeurige uitlijning en optimale afdichting tijdens het gebruik gegarandeerd zijn. Een sluisdeur functioneert als een enkele eenheid die omhoog of omlaag wordt gebracht om de waterstroom te regelen. Deze mechanismen kunnen gemotoriseerd en zelfs geautomatiseerd worden voor meer efficiëntie en gemak. De extra hef- en daalinstallatie bevindt zich bovenaan het kanaal. Hubert sluisdeuren zijn ontworpen voor naadloze integratie in uw waterbeheersysteem en garanderen duurzaamheid en betrouwbaarheid bij alle werkzaamheden.
Standaard afmetingen en materialen
Stoplog
- Breedte tot 6 m
- Hoogte tot 12 m
- Materialen kunnen gecoat koolstofstaal, roestvast staal en exotische legeringen zijn (diverse (super)duplexkwaliteiten).
Sluisdeur
- Breedte tot 5 m
- Hoogte tot 4 m
- Materialen kunnen gecoat koolstofstaal, roestvast staal en exotische legeringen zijn (diverse (super)duplexkwaliteiten).
Stoplog geleider reinigingssysteem
Hubert biedt een gespecialiseerd geleideschraapsysteem dat ontworpen is om schelpen, zoals mosselen, en ander zeeleven te verwijderen van de gevoegde stoploggeleiders. Dit innovatieve systeem verwijdert op efficiënte wijze alle vastgegroeide objecten uit het water, waardoor het gemakkelijker wordt om de steunblokken te laten zakken en omhoog te brengen terwijl de integriteit en functionaliteit van de afdichting behouden blijft.